Fenntarthatóság a Henkelnél

Elkötelezettségünk a fenntarthatóság vezetése iránt mélyen beágyazódott az értékeinkbe. A gazdasági siker, a környezet védelme és a társadalmi felelősség közötti fő egyensúly az alapja a közös célok elérésének évtizedek óta. Fenntarthatósági tevékenységünk a hossztávú és minőségi vállalkozáson alapúl, eltakarva az összes tevékenységünket. A sok éves beruházás az oka a fejlett fenntertásnak, felépítettünk egy kitűnő hírnevete, ami a cég globális vezető szerepét jelenti ezen a területen. Elhatároztuk, hogy maradunk a fenntarthatóság élén. Ez az oka, hogy összefogjuk az összes üzleti egységet és külső szakértőt és egy hosszútávú fenntarthatósági stratégiát fejlesszünk 2030-ra. A javított stratégiánkal építünk egy erős, járható utat és amit nekünk csináltak a múltban. E mellett megcélozzuk a központi feladatokat, amik egy képet alkotnak jövőben: elkülöníteni a növekedést és az erőforrások fogyasztását. A stratégia lelke egyszerű de kihívást jelent: megháromszorozni a kibocsátást az erőforrások csökkentésével 2030-ra. Ezek új megoldásokat igényelnek és kihívást az üzletben és a műveletekben.

Fenntarthatósági stratégiánk 2030: Több kibocsátás, kevesebb ráfordítással

Jelen pillanatban 7 milliárd ember él a Földön. 2050-re a növekedés hatására várhatóan 9 milliárdan leszünk. Biztosak lehetünk benne, hogy a jövő generációi jól tudnak majd élni limitált forrásokon belűl és így fontos, hogy máshogy gondolkodjunk.


Fenntarthatósági stratégiánk 2030 röviden

Számunkra a fenntarthatóság az emberek jólétét jelenti a limitált erőforrások keretein belűl (a WBCSD definíciója). Azononban, az ember igénye mar most nagyobb mint amennyit a bolygó erőforrásai elbírnának. A populáció gyorsan növekszik és a gazdagság növekedésével ugyancsak változik a fogyasztás. Így a következő évtizedekben a természetes erőforrások felhasználása gyorsulni fog. Mi alatt ez a fejlődés megváltozik a jövőben, ismét kínálkozik egy lehetőség: Innováció és a kevesebb felhasználással történő magasabb kibocsátás lesz a kulcsa a fenntarthatóságnak a minőségi élet feláldozása nélkül. A vállalatoknak meg kell találniuk az utat a növekedésben és az élet minőségi javulásában több erőforrás használata nélkül és magasabb termeléssel.

Szükségünk van termékekre amik elérhetőek és jó életet teremtenek számunkra, kevesebb használattal és kevesebb anyaggal. Ez az ötlet a szíve a Henkel 2030-as fenntarthatósági stratégiájának: Több kibocsátás, kevesebb ráfordítással. A cél, hogy több értéket készítsünk a vevőknek, fogyasztóknak, közösségnek és a cégnek egyaránt mialatt egyidejüleg csokkenti a környezetre gyakorolt hatását. Innovatív és okos gondolkodással megvalósítható ez a stratégia.

Külső értékelés

Kutatóintézetek és fenntarthatósági elemzők rendszeresen értékelik, hogy a vállalatok mennyire egyensúlyozzák a gazdasági, ökológiai és szociális tényezőket. Henkel fogadja ezeket a külső értékelését a fenntarthatóság teljesítményéről, aminek köszönhetően nagyobb piaci átláthatóság. Az ágazatközi és etikai fenntarthatósági mutatók is egyre fontosabb szerepet játszanak a nemzetközi tőkepiacokon. A Henkel vezető szerepét a fenntartható fejlődés és a vállalati szociális felelősség is megerősíti számos nemzetközi minősítő szervezet és a fenntarthatóság elemzők álltal

További részletekért kattintson ide.